غول نفتی آمریکا فعالیت‌های خود در روسیه را از سر گرفت

بزرگترین شرکت میدان نفتی جهان پس از مدتی تعلیق فعالیت خود در روسیه را بار دیگر آغاز کرد.

شرکت Schlumberger سابق، غول میدان‌های نفتی جهان که در ماه‌های گذشته به دلیل ترس از ادامه جنگ در اوکراین و برخی تحریم‌های روسیه از سوی کشور‌های غربی فعالیت‌های خود در این کشور را به حالت تعلیق در آورده بود بار دیگر تصمیم گرفت در میدان‌های نفتی روسیه سرمایه‌گذاری کرده و فعالیت‌های خود را از سر گیرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی روسیه، در ماه مارس، این غول میدان‌های نفتی به دلیل آنچه خود «نگرانی شدید» از تشدید درگیری‌های نظامی در اوکراین اعلام کرده بود، تمامی برنامه‌های اکتشاف و سرمایه‌گذاری‌های نفتی خود را به حالت تعلیق در آورده بود.

به دلیل انتقاد‌های زیاد علیه این شرکت نفتی آمریکایی به دلیل همکاری با روسیه، در بیانیه‌ای اعلام کرده که قصد دارد سرمایه‌گذاری در بازار نفت روسیه را بار دیگر از سرگیرد.

این شرکت نفتی آمریکایی اعلام کرده است قصد دارد به منظور جبران خسارت‌های وارده در ماه‌های گذشته فعالیت‌های خود را افزایش دهد و نتایج بهتری را برای مخازن نفتی روسیه در سه ماهه چهارم سال جاری میلادی به قبت برساند.

برخی منابع خبری می‌گویند این شرکت آمریکایی در سال ۲۰۲۲، حدود ۷۰ کارمند را در روسیه به کادر پیشین خود اضافه کرده است؛ گفته می‌شود این شرکت آمریکایی با بیش از ۱۰ هزار کارمند مستقر بزرگترین شرکت خارجی سرمایه گذار در بخش نفت و گاز روسیه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار